adidas, kadınların akşam saatlerinde koşarken güvenlik konusunda yaşadıkları endişelerin altını çizdiği ve endişelerin yok olması için erkeklerin eğitiminin öneminin anlattığı yeni kampanyası "The Ridiculous Run" kapsamında yeni bir araştırma yayımladı.adidas,kadın koşucuların gece koşarken güvenliklerini sağlamak adına aldıkları önlemleri değerlendirmek için dokuz farklı ülkenden 9 bin kadın koşucu ile anket yaptı. Araştırma, erkekleri ve çcoukları eğiterek kadınlara ve çocuklarına yönelik şiddeti önlemek üzere çalışan sivil toplum kuruluşu White Ribbon'la iş birliği ile gerçekleştirildi.1679388241-entourage.jpg• Araştırma sonuçlarına göre, kadınların yüzde 92'sinin kendi güvenliklerinden endişe duyduğunu, %51’i fiziksel saldırılardan korktuğunu belirtti. Buna karşılık, erkeklerin sadece yüzde %28’i gece koşarken kendini güvensiz hissediyor.• Kadınların gece koşuya çıkma korkusu, olumsuz deneyimlere bağlı. Ankete katılanların %38’i fiziksel ve sözlü tacize uğradığını itiraf ediyor. Yüzde 56’sı istenmeyen ilgi gördüğünü belirtiyor ve %55’i cinsiyetçi yorumlardan ve istenmeyen cinsel ilgiden şikayet ediyor.• Bunların yanı sıra araştırma sonuçları, tacize maruz kalanlar arasında, kadınların zihinsel ve fiziksel yan etkilere maruz kalma olasılığı erkeklere kıyasla daha yüksek olduğunu gösteriyor. Kadınların yarısından fazlası (yüzde 53'ü) koşu sırasında kaygı hissettiğini söylerken bu oran erkeklerde çok daha az.• Sonuç olarak ankete katılan kadınların yüzde 69'u kendilerini daha güvende hissetmek adına bol kıyafetler giymek, biriyle beraber koşmak veya sadece tek kulaklığı takmak gibi önlemler aldığını ifade etti. Ankete katılan kadınların yüzde 46'sının da bu korkular ve endişeler nedeniyle artık koşmayı tercih etmediklerini gösteriyor.1679388244-runner.jpgADİDAS "THE RİDİCULOUS RUN" KAMPANYASI İLE ERKEKLERİ DE KADINLARA DESTEK OLMAYA DAVET EDİYOR Kadınların her koşuya çıktıklarında karşılaştıkları gerçekler hakkında daha fazla farkındalık yaratmak ve erkeklerin kadınların bu yaşadıklarını anlamalarını sağlamak için adidas, The Ridiculous Run isimli bir video yayınladı. Videoda, kulaklık takmaktan bol giysilere, kadınların kendilerini güvende hissetmeleri için bir koşarken kendilerini ne kadar sınırlamak zorunda kaldıklarını araştırıyor ve toplumu mevcut gerçeği değiştirmeye davet ediyor. Aynı zamanda, çalışmaya göre erkeklerin yüzde 62'si kadınların koşarken karşılaştığı sorunları kabul etse de sadece yüzde 18'i kadınların daha güvende hissetmesini sağlamanın kendi sorumluluğu olduğunu inanıyor.