Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Milli Mücadele’yi başlattığı 19 Mayıs 1919’un 101. Yılına özel gerçekleştirilen tarihi uçuşun kaptan pilotu Selin Sevimli, yaşadığı eşsiz deneyimi “gurur vericiydi” diyerek anlattı.

Türk Hava Yolları, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’na özel Samsun’a tarihi bir uçuş düzenledi. Pandemi nedeniyle evlerimizde olduğumuz bugünlerde boş kalkan uçak için sanal olarak hatıra biletleri oluşturuldu. Ve o biletler, birçok şehrin nüfusundan bile fazla olarak 9 milyonu buldu.

Tarihi uçuşun genç kaptanı Selin Sevimli, Milliyet Gazetesi’nden Özlem Ülkü’ye konuştu.

751c3083-634e-43c1-9a42-a50d25084a85.jpg

İnsanların yanında olmasını istedikleri sevdiklerinin adını da yazdırarak sanal da olsa bir arada çıktıkları yolculuğun kaptan pilotluğunu THY’nin en genç kadın kaptan pilotu unvanına sahip Selin Sevimli üstlendi. “Uçuşu öğrendiğim ilk an, kalbimin atışı değişmiş, hızlanmıştı. Böyle özel bir günde fiziki olarak olmasa da temsili olarak 9 milyon yolcu, 9 milyon heves, 9 milyon yürekle birlikte hareket etmek tarif edilemez” diyen Sevimli, o tarihi uçuşu ve sekiz yıllık kariyerini anlattı.

selinsevimli1.jpg

“GURUR VERİCİYDİ”

Türk Hava Yolları’nın 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’na özel Samsun’a düzenlediği özel uçuşun kaptan pilotluğunu üstlenerek, tarihi bir an yaşadınız…

Tabii ki hepimiz için özel bir gündü. O güne uyanmak ve hazırlanmak tarifi imkansız duygular yaşattı. Bayrak taşıyıcı havayolumuzun böyle bir organizasyona imza atması çok keyifli ve gurur vericiydi. Orada kimin olduğu da önemli değildi. Türk milletini evimizde olduğumuz bugünlerde bir araya getirmek, müthiş bir duygu. Bandırma Vapuru için özel bir de selamlama yaptık. Benim için gurur verici bir hatıraydı. Bugüne kadar en fazla 350 yolcuyla uçtuğum düşünülürse, sanal da olsa 9 milyon kişinin benimle olması, müthiş bir duygu.

Boş bir uçakta 9 milyon yolcunuz vardı. Bu ilgi size neler hissettirdi?

Bir kere proje çok önemli ve anlamlıydı. Böyle özel bir günde fiziki olarak olmasa da temsili olarak 9 milyon yolcu, 9 milyon heves, 9 milyon yürekle birlikte hareket etmek inanın tarif edilemez. Bütün ailem, sevdiklerim , arkadaşlarım beni bugünlere getiren öğretmenlerim herkes orada düşünsenize. Hele sosyal medyada iyi dileklerini, heveslerini, heyecanlarını ve dualarını paylaşan hiç tanımadığım insanların yazılarını okumak… O yüzden bu uçuşa katılan milyonlara, böyle anlamlı bir projeyi gerçekleştiren şirketime ve 101 yıl önce Samsun’a ayak basarak benim bir Türk kadını olarak bu görevde yer almamı sağlayan Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e çok ama çok teşekkür ederim.

Size bu uçuşu yapacağınız bilgisi ne zaman verilmişti? Neler düşünmüştünüz?

23 Nisan’da Türk Yıldızları ekibimizin gökyüzüne ay ve yıldız çizmeleri hepimizin keşke ben de içinde olsaydım dediği türden bir projeydi. 19 Mayıs’tan beş gün önce de Tip müdürümüz arayıp söyledi. Telefonu kapattıktan sonra birkaç dakika donup kaldım. Kalbimin çok hızlı attığını hissettim. Sadece kalp atışlarımın sesi vardı ve gözümde hemen uçuşum canlandı. Sonrasında da zaten zaman geçmek bilmedi. Bir de annemin doğum günü o gün. O anlamda da çok özel bir gündü.

Gökyüzünde olmak kulağa hep güzel gelir ama sizin için neler ifade ediyor?

Bir kere dünyanın en güzel manzaralı ofislerine sahibiz. Tarif etmesi gerçekten zor; farklı duyguları içinde barındırıyor. Özgürlük hissi belki de en ağır basan tarafı. Bir de karşılaştığımız manzaralar var ki her uçuşta birbirinden farklı. Kuzey ışıklarının süzülmesini görmek, güneşin defalarca kez farklı manzarayla doğuşuna ve batışına şahit olmak, üzerinden geçtiğimiz bir şehirde belki bizim uçağımıza bakıp içinden o kokpitte bir gün olmayı dileyen bir çocuğun olması, her inişten sonra uçaktaki yolcuları sağ salim ulaştırmış olmanın verdiği duygu gerçekten çok güzel.

Gökyüzünde 87’nci yılını kutlayan THY’de 211 kadın pilottan biri olmak hem de en geç kadın kaptan pilot olmak da büyük gurur olsa gerek. 29 yaş, bu görev için çok genç değil mi?

Her şeyden önce bir Türk olarak, dünyanın en çok ülkesine uçan havayolumuzda görev almak büyük bir gurur. Sivil Havacılık’ın yayınladığı genelgeye göre kaptan pilot olabilmek için belirli bir uçuş saati ve yılı doldurmak gerekiyor. THY’de bu 4500 uçuş saati ve 6 yıl görev süresini doldurmakla oluyor. Benim buradaki avantajım Anadolu Üniversitesi pilotaj bölümünde okumam. 22 yaşında mezun olunca THY’da işe başladım. Alım olduğu bir dönem olduğu için şanslıydım.

sevimli2.jpg

Peki ailenizde pilot var mı? Meslek olarak pilotluğu seçmenizde ilham kaynağınız kim olmuştu?

Amcam da pilot. Ve ondan dolayı mesleğe dair fikirlerim vardı. Antalya’ya onların yanına gitmek için seyahat ederken kokpitte kadın pilot görmem, beni çok etkilemişti. Tanışma fırsatı da bulmuştum. Konuşmamızın ardından aldığım bilgilerle kafamda yerleşmeye başlamıştı. Sonrasında amcamdan da tavsiyeler alarak ilerledim.

Her mesleğin zor yanları vardır ya pilotluk için neler söyleyebilirsiniz?

Aileden ayrı kalmak olabilir. Bazı aylar görevlerimiz yoğun olabiliyor. Eşim de pilot ve aynı şirkette çalışıyoruz. Çalışma programlarımız aylık belirleniyor. Ve ikimizin boş günleri de şirketimiz tarafından ortak yapılıyor. Dolayısıyla eşimle görüşme açısından sıkıntı yok. Ama ailelerimiz şehir dışında.

Eşinizle aynı mesleği sahip olmanın özel hayatınıza yansımaları nasıl oluyor?

Aynı şirkette ve aynı mesleği yapıyor olmamız aslında bize çok kolaylık sağlıyor. Sık sık fikir alışverişinde bulunuruz. Asıl önemlisi mesai sonrası eve nasıl geleceğimizi biliyoruz. Çünkü ikimiz de aynı şeyi yaşıyoruz. Dolayısıyla ev hayatımız için ekstra bir güzellik sağlıyor bu ortaklık. Bazı şeyleri anlatmamıza da gerek kalmıyor.

2df58319-7111-460a-95c1-1ed5cefb89f0.jpg